}

Tuesday, 30 October 2012

~ AIDILADHA ~

salamullah alayk :)

SALAM AIDILADHA walaupun dah bape ari dah!!




aucakk!! nama saya Zara Aisya
ok!! raya aji budak-budak kecik nie je yg palim seronok duarono tigeronok
haha..merepek lebbih pulak da.. tp serius, memg diorang excited lebeh



nama saya Mohd Hadiff Ilmi
hah..nampk!!! gambar diorang jep.. jeles tau
lagi satu,diorg jep excited pakai baju raya
cik de korang nie lengkap dengan track suitt jer pagi raya.. hadoishh
siap sedia nak sembeleh lembu ke hepe?



nie lagiii la.. dari pagi smpai petang tak tukar-tukar baju raya
by da way gurl Wan nurin Qistina boy Mohd Haziq Iman
hah!! ciap ikut tok pa sembeleh lembu pakai baju raya tau
agak-agak la... hadoishh!! cik de korang nie pulak yg runsing..


along with baby hadif
raya aji along balik awal ok, dye cakap nak tebus yg raya aii tu
ade ke macam tu yang pentim..ummi jugak tak pakai baju raya


tahu ape nie?
ok lepah dibuat meeting ( meting lah sangat )
finally..kitorang deciide nak buat 'NASI DAGANG" mase hari raya
kalau korang tak tau bunyi memg amat pelik.. tp kami yg stay kat
 sebelah pntai timur bngga kot ade makanan nie especially kat ternegganu
nie salah satu special dish kot.. kalau datang teganu x sah korang taak makan nie
so datangla ke terengganu .. sempat lagi pomot



rendang buatan k.ngah with along
"no coment"


nie pulak hurm.. ROTI JALA
penah makan tak? nie kami!!!kami!! kami!!
tempah..ok malu nak cakap.. sebab tak pandai buat rumit kot nak buat.. 
so tempah lagi senang..nampak? tahap kemalasan melanda


my lover.. bape kali makan
nampak!! ketupat pun haddee.. sumer hadee!!
:)


kalau korang terer teke sape tu?
kacak!! bergaya !! macho!!
my tokk kii! beliieve that.. absolutly..
sory pic bnyak nur cahaya..alhamdulillah


benarkah pic ini.. diorang benar-benar buzy or!!!! memag buzy
atauuu korang buat-buat buzy
mom with gugurl yang berlakon semata-mata
im wonder... yg bertudung merahh.. tak percaya!! 


motiff tunjuk pic nie?
athirah.. awak lebeh mak aji daripada saya ok
^ _^



ok!! nie orang kuat.. disebalik tabir! tirai! tingkap!
macam yg berbaju colkat tu pulak akak.. yang ada.. sebaliknyaa
heyy budak pendek..kat mana-mana org cakap saya kakak..
aduuusshh!! cepat tinggi lahh.. tak sanggop dah
tulungggg!! 

ok itu sahaja..
time kasiih







Semoga apa yang dikongsikan bermanfaat

Thursday, 25 October 2012

~ CREDIT TO ~

Salamullah alayk :)


nah!! hambik,hadiah cabutan bertuah,yang sy punye tersorok kat bawah
maklumlah kecik jer.. dihimpit dek yang besar-besar
credit to : semua pelajar yang spotim habes


motif : nak buat style kat hotel
even tak  dapat buat kat hotel, pinjam yg hostel punye pon jadik laa..
credit to : budak asrama


side dish oram putih panggil "dessert"
oren + tembikai ( timun )
credit to : tak sempat tengok sape potong..(haha)


 ok..dye nak inteperem
tak dapet den nak nolong eh.
credit to: mohd noor amir


credit to : rafikah nordin
terima kasih buat nie.. perisa keladi..
yummm!! yumm!!


credit to : tukang beli nie. 
Zalifah a.k.a (cik za) with Hanan a.k.a ( izzati )


soup steambot "terbaikk"
credit to: Pn sharmila with Zulaikha


credit to : kedai kek "IDEAL"
tepi kedai "ceria 99"



credit to : athirah, aini , habib, izyan


untungla korang :)




kami bersama cikgu asyikin
SEMOGA CIKGU CEPAT SEMBUH
 AMIN!! AMIN!!

                                              

terima kasih kerana sudi singgah sekejap kat entry nie
akhir kata dari kami
"sehingga ketemu lagi"




Semoga apa yang dikongsikan bermanfaat

Wednesday, 24 October 2012

~ SELAMAT BERKORBAN ~

salamullah alayk :)

Salaam 9 Zulhijjah & Selamat Berpuasa bagi yang berpuasa sunat hari ini.. Ambil lah sedikit masa hari ini untuk membaca, KHUTBAH TERAKHIR NABI MUHAMMAD SAW disampaikan pd 9 Zulhijjah tahun 10 Hijrah di Lembah Uranah, Gunung Arafah :- 

"Wahai manusia, dengarlah baik-baik apa yang hendak ku katakan. Aku tidak mengetahui apakah aku dapat bertemu lagi dengan kamu semua selepas tahun ini. Oleh itu dengarlah dengan teliti kata-kataku ini dan sampaikanlah ia kepada orang-orang yang tidak dapat hadir di sini pada hari ini."

"Wahai manusia sepertimana kamu menganggap bulan ini dan kota ini sebagai suci, maka anggaplah jiwa dan harta setiap orang Muslim sebagai amanah yang suci. Kembalikan harta yang diamanahkan kepada kamu kepada pemiliknya yang berhak, janganlah kamu sakiti sesiapapun agar orang lain tidak menyakiti kamu pula. Ingatlah sesungguhnya kamu akan menemui Tuhan kamu, dan DIA pasti akan membuat perhitungan di atas segala amalan kamu. Allah telah mengharamkan riba', oleh itu segala urusan yang melibatkan riba' dibatalkan mulai sekarang."

"Berwaspadalah terhadap syaitan demi keselamatan agama kamu. Dia telah berputus asa untuk menyesatkan kamu dalam perkara-perkara besar. Maka berjaga-jagalah supaya kamu tidak mengikuti dalam perkara-perkara kecil."

"Wahai manusia, sebagaimana kamu mempunyai hak ke atas para isteri kamu, mereka juga mempunyai hak ke atas kamu, sekiranya mereka menyempurnakan hak mereka ke atas kamu. Maka mereka juga berhak untuk diberi makan dan pakaian dalam suasana kasih sayang. Layanilah wanita-wanita kamu dengan baik dan berlemah lembutlah terhadap mereka kerana sesungguhnya mereka adalah teman dan pembantu kamu yang setia. Dan hak kamu atas mereka ialah mereka sama sekali tidak boleh memasukkan orang yang kamu tidak sukai ke dalam rumah kamu dan dilarang melakukan zina."

"Wahai manusia dengarlah bersungguh-sungguh kata-kataku ini, sembahlah ALLAH, dirikanlah solat lima kali sehari, berpuasalah di bulan Ramadhan dan tunaikanlah zakat dari harta kekayaan kamu. Kerjakanlah ibadah haji sekiranya kamu mampu. Ketahuilah setiap Muslim adalah saudara kepada Muslim yang lain. Kamu semua adalah sama, tidak seorangpun lebih mulia dari yang lainnya kecuali dalam bertaqwa dan beramal soleh."

"Ingatlah, kamu akan menghadap ALLAH pada suatu hari untuk dipertanggungjawabkan di atas apa yang telah kamu kerjakan. Oleh itu, awasilah agar jangan sesekali kamu terkeluar dari landasan kebenaran selepas ketiadaanku."

"Wahai manusia, tidak akan ada lagi nabi atau rasul akan datang selepasku dan tidak akan lahir agama baru. Oleh itu wahai manusia, nilailah dengan betul dan fahamilah kata-kataku yang telah aku sampaikan kepada kamu. Sesunggunhya aku tinggalkan kepada kamu dua perkara, yang sekiranya kamu berpegang teguh dan mengikuti kedua-duanya, nescaya kamu tidak akan tersesat selama-lamanya. Itulah AL-QURAN dan SUNNAHku."

"Hendaklah orang-orang yang mendengar ucapanku menyampaikannya pula kepada orang lain dan hendaklah orang lain itu menyampaikannya pula kepada orang lain. Semoga yang terakhir lebih memahami kata-kataku dari mereka yang mendengar terus dariku. Saksikanlah Ya ALLAH bahawasanya telah aku sampaikan risalahMU kepada hamba-hambaMU..."

p/s **(sesungguhnya saya bukanlah manusia yang sempurna dan tidak terlepas dari dosa. Ini sekadar perkongsian yang mengingatkan diri saya yang juga harus diingat-ingatkan.. Selamat Hari Raya Aidiladha dari saya.. ANA UHIBBUKI/KA FILLAH-LOVE & FAITH**


Senad Hadzic 47, from Bosnia


"From Bosnia to Makkah to do Hajj on foot... 

6000 KM... Started his trip last June 2012... He took this mission because he doesn't have enough money to spend to a Hajj group and started his trip with 200 euro only...

When he was told he might face lot of difficulties and danger in his trip, he simply said: " I don't fear anything, because Allah is with me"... SubuhaanAllah.. " 

Please do share this






Semoga apa yang dikongsikan bermanfaat

Friday, 12 October 2012

~ WISH ME LUCK ~

Salamullah alayk :)
( ^-^ )
 
 
 
 
( # - # )
 
doakan kejayaan kami semua
STPM 2012
 
 
`

Semoga apa yang dikongsikan bermanfaat

Next Previous Home