}

Thursday, 18 April 2013

~ TOMBOY ~


Photobucket

Selamat bertemu kembali sahabat yang kucintai,sayangi&kasihi kerana ALLAH taala. Rindu untuk berdiskusi dan berkongsi cerita dengan korang.Ya ALLAH hanya Dia yang tahu aku amat meridui sahabatku sekalian. Ok, xde kaitan dengan entry namun hanya itu yang mampu aku luahkan untuk menyatakan bahawa "aku sayang korang"...... =(

fokus cma..fokus.

berbalik kepada tajuk, tomboy!
perkara mengubah naluri yg dicipta TUHAN nie bukan sesuatu yg remeh. Nak dijadikan cerita masa di kelas ujian memandu tidak lama dahulu, aku telah disapa oleh seseorang! ya, serious secara mata kasar ok secara fizikal lah senang memg nampak "real" macam lelaki. Macam mana aku boleh cakap sedemikian, mana taknye,cara dia ber"dressing" betol betol macam lelaki.Siap bertopi, jeans lusuh, dan sebagainya.

rasulullah pernah berpesan bahawa ALLAH S.W.T melaknat kaum lelaki yg menyerupai atau berlagak seperti wanita dan kaum wanita yg menyerupai atau berlagak seperti lelaki      [ HR Bukhari]

Laknat itu sinonim dengan hukum haram dan kemurkaan,Kemurkaan ALLAHS.W.T dan rasulnya tak sama dengan kemurkaan ibu dan ayah kita.Jika ayah ibu murka,mereka hanya marah,membebel dan berkasar sedikit seperti merotan kemudian membiarkan sahaja anak anak buat apa yg mereka suka.Namun kemurkaan ALLAH S.W.T jauh lebih dasat sifatnya.ini kerana kemurkaan-Nya seperi hati tidak tenang.hilang keberkatan dan akhir sekali azab yg tidak terperi sakitnya sama ada di atas dunia mahupun di akhirat kelak. Nauzubillah


Oleh tu jangan suka suka nak menukar jantina kalian. INGAT bahawa azab bagi mereka yg melakukan perbuatan tersebut sangat pedih.Walaupun ada segelintir yg menyatakan bahawa mereka lebih senang menjadi kaum ADAM kerana katanya, kaum adam tidak oerlu menutup aurat, seperti rambut,tak perlu pakai tudung,tak perlu itu,tak perlu ini. dan banyak lagi alasan yg dicipta. Hah! istirgfarlah.Bersyukurlah dengan segala pembarian ALLAH. tak perlu nak ubah kerana setiap kejadian itu ada hikmahnya yg belum kita nampak.

sekadar perkongsian yer sahabat. THANK YOU VERY VERY MUCH..nomo nomo kamao.syukran jiddan jiddan wajazakumullahukhairan =)
NotE : angah tu baik sangat,

Semoga apa yang dikongsikan bermanfaat

Friday, 12 April 2013

~ PIMPIN SAYA ~


Photobucket

Ya Allah. aku rindu dia, rindu mereka , rindu sahabat saya :)

Ada sahabat tak? tipulah kalau korang kata tak ada.

Ya, sahabat yang sentiasa ada di kala susah dan senang, bukan 24 jam ade setiap masa 
kalau awak rasa sahabat itu hanya perlu semasa senang sahaje, ok dengan hormatnye saya bagitahu yang awak boleh berundur kerana perspektif anda salah!

Tapi. cuba lihat, adakah sahabat anda itu boleh memimpin anda ke syurga atau hanya akan mendorong awak ke neraka? adakah kata katanya meningatkan awak tentang Allah? adakah kelakuanya sentiasa berlandaskan syariat yang digariskan islam? adakah setiap amalnya mengikut sunnah sunnah nabi muhammad? adakah..adakah..adakah..

Fikir.Jika sahabat awak itu masih di dalam sangkar jahiliah maka, sebagai sahabat, awak bimbinglah dia menuju ke jalan Allah.bimbinglah dia kembali ke pangkal jalan, bimbinglah dia kembali patuh kepada syariat islam.bimbinglah dia sekadar yang awak tahu.Bimbingalh.bimbingla..bimbinglah dia menuju erti sebenar tarbiyyah dan dakwah.



Berkawan jangan hanya di dunia sahaja, biarlah sampai ke JANNAH. baru lah best, awesome.

Jika awak seorang sahabt, peganglah erat erat tangan sahabatmu itu, jangan biarkan sahabat awak tu jatuh tersungkur,Ayuh bangkitlah ! pimpin erat tangan sahabatmu ,hulurkan tanganmu sahabat.

jika awak seorang sahabat, capailah tangan sahabatmu itu, bawalah sahabat awak menuju ke syurga dan halang sahabat awak dari terjerumus ke dalam neraka jahannam ! nauzubillah.

ingatlah kataku ini .. yeahh!! Shima 
"jangan berkawan dengan seseorang yg tidak membangkitkan semangat taat kepada Allah,amal kelakuanya dan tidak memimpinmu ke jalan allah" -kitab al hikam

serious, terketar ketar membaca ayat nie. takut kawan yg tidak memimpin ke jalan allah adalah aku. kawan yg tidak membangkitkan semangat taat kepada Allah adalah aku. ya, aku takut! takut! :(
"seseorang itu dikenali berdasarkan sahabatnya,maka berwaspadalah dalam memilih sahabat"  [HR Ahmad]

Ayuh! pandanglah ke hadapan, jangan sesekali lagi menoleh ke belakang, teruskan perjuangan wahai sahabat. majukan diri untuk agama, bangsa dan negara.Teruskan jihad ke jalan Allah yg dikasihi.Capailah tangan sahabat awak.

muhasabah.. berubah..hijrah

Ya terima kasih, "dia" itu adalh aku yang masih lagi jahil dalam ilmu islam.Bantulah "sahabatmu" ini .

Note : saya sayang kamu "sahabat"



Semoga apa yang dikongsikan bermanfaat

Next Previous Home