}

Thursday 7 July 2011

ISLAm agamaku





YA ALLAH

brtapa agung KEBESARANMU.
hmbamu memuji sgla ciptaanmu
dr MATAHARI kpd BULAN yg mengmbang
sungguh x trnilai ciptaanmu 
jk dbndgkn dgn ciptaan mnusia
yg hanya utk sktika
ciptaanmu x mampu dcapai olh akal fikiran kami.
"U make it so beautiful"



KEBAHAGIAAN hanya hadir semntara.
ya ALLAH
aku ttp brsyukur dgn sgla nikmat yg kau berikan
tanpa nikmat yg kau berikan belum tentu manusia mampu mngecpi kbhagiaan kini
ALHMDULILLAH
namun?? prnhkan manusia bersyukur?
sbgai manusia aku malu kpdMu..
masih adew yg x pernh malu utk melkukan dosa walhal sumer knikmtn nie dpt drpd ENGKAU
ASTARGFIRULLAH.. trmasuk driku jua
namun,aku berusaha YA ALLAH
prbaiki driku kpd yg lebih baik
INSYAALH.. DGN REDHAMU.




"TAKBIR KEBESARANMU"
mmpu mndamaikn hati yang kelam
dari hati yg kelamm...  mnjadi damai
dari hati yg gelap ...mnjadi terang
dari hati yang trtutup pintu KEINSAFAN... ttp trbuka 1000 KEAMPUNAN
hanya manusia yg benar2 mnutup pintu hatinya drpd mnrimaMU 
yg akan terus trtutup mnrima HIDAYAHMU...
Sesungguhnya tiada yg lebih indah drpd menerima
'HIDAYAH DARIPADAMU"





KEJAHATAN kadgkala melebi KEBAIKAN!!!
Namun haris ingt yerr sumer
ALLAH slalu mlndungi mereke2 yg teraniaya...
walaupun lambat @ cept KEBAIKAN slalu diredhai allah...
cume sbgai manusia.. kite hnya prlu prbaiki diri kite sbg manusia
islam sndri mggariskan pnduan
dimane"org yang melakukan kebaikan,,dibalas dgn KEBAIKAN,,
manakala org yg mlkukan kejahatan dibls KEJAHATAN"






mereke yg bernama MANUSIA sering terlupe..
jika ditnya, siapakah yg kamu sayang?
ummm!! leh teke x ape jwpnnyer???
saya syg pakwe saya...
saya syg ibu bapa saya
saya sayang kawan2 saya...
iye!!! betol... mereke sumer memg org yg kite syg..
namun!!! ingtkah kite siapekah yg m nciptakan org yg kite syg 2?
hah... "tepok tngan tnyerr imn yerr"
tntulah ALLAH S.W. T..
Itulah org prtama yg kite ptot syg...

THANKS ALLAH...
wsalam :)

Semoga apa yang dikongsikan bermanfaat

No comments:

Post a Comment

Next Home