}

Monday 20 January 2014

: CEMBURUKAH AKU :

                               Photobucket



Alhamdulillah, after a few month! finally :D


May ALLAH peace upon you, upon me and upon all of us, in sha Allah. Such a great time to start my "semester break" after a few day keep on struggle with exam week. Alhamdulillah, people around me such a awesome person who is keep support and give a lot expensive tips and advise to me. What can i say, syukran family, akhi, ukhti you all are ohsem. *please claps your hand* mabruk.mabruk 


                         

ya Allah jagalah hatiku..lindungilah aku dari segala perkara yang buruk... :) tenangkanlah hatiku...

.................................................................................................................


Bercakap tentang cemburu, ya aku memang kaki cemburu.cemburu yang teramat, aku akui, aku cemburu dengan manusia yang mampu bangun malam ber "qiam" bermunajat kepada Allah, sedangkan aku masih lagi dibuai mimpi-II indah buatan syaitan. Allah :(

Aku cemburu, dengan muslimah yang mampu menutup auratnya dengan sempurna, mabruk ukhti kerana mampu meninggikan darjat sebagai seorang muslimah dan memahalkan dirimu.Semoga Allah redha denganmu wahai wanita solehah bakal penghuni syurga, sedang aku masih terkapai-II untuk belajar istiqamah. Allah :(

Aku cemburu dengan manusia yang penuh ilmu akhiratnya, sedangkan aku masih lagi mencari ilmu illahi dan kadang-II terlepas pandang ilmu yang bakal membawa manfaat kepada aku di akhirat kelak. Allah :(

Aku cemburu dengan para Hafiz wal Hafizah yang sudah habis menghafal dan mentaddabur Al-Quran sehingga ke helaian yang terakhir sedangkan aku masih di helaian yang sama kerana penat dengan dunia semata-II dan akhirnya helaian itu lama tidak di buka. Allah :(

Aku cemburu dengan manusia yang mampu menyampaikan dan menyebarkan  dakwah dengan bebas namun tidak berani untuk menyebarkan dakwah tersebut, sedangkan aku, terdapat banyak  halangan yang menbantutkan niat untuk menjalankan dakwah dan  kadang kala niatku juga terbatas. Allah :(

tapi

............................................................................................................

Bila aku muhasabah kembali, aku bersyukur kerana DIA masih memberi aku kesempatan untuk memperbaiki, dan melakukan semua itu walaupun masih di tahap meng"upgrate" to be a better muslimah. in shaa Allah. Ya, Allah maha Pengasih lagi maha Penyayang . 





Semoga apa yang dikongsikan bermanfaat

No comments:

Post a Comment

Next Previous Home