}

Friday 27 July 2012

~ DON'T BE ANGRY ~




salamullah alayk:)


Puasa adalah bulan terbaik untuk melatih diri dari sifat MARAH.  Selalu kita dengar, Ramadan bulan untuk kuruskan badan, mula berhenti merokok, bulan bersedekah dan sebagainya lagi.  Kalau di Malaysia, bulan puasa nampak macam bulan juadah.  Lihat sahaja ramai orang pergi PARAM ( baru tahu istilah untuk pasar Ramadan).  Ok, jom cuba latih kendali rasa marah terutama kepada para ibu bapa.  Terasa sukar bukan apabila anak-anak membangkitkan rasa marah kita.  Tetapi, indah rasanya kalau anda berjaya mengawal rasa marah tersebut.
Apabila anda ingin marah ingat marah tu amalan syaitan. kalau kite suke marah, maknenyer, suke la tu kawan ngn si pak tam tu(syaitan) oleh itu,tuan-tuan dan puan-puan, kalau ase nak marah tu, cepat-cepat tekan butang PAUSE ok..
Puasa boleh saja melatih diri kita untuk bersabar, jauh dari perasaan cepat marah.  Ingatan ini terlebih dahulu untuk diri saya sendiri.  Sekadar berkongsi, Semasa artikel ini ditulis cma tengah marah sebenarne. adela mood tak baik cikit.  semua bende jadi tak kene,subhanallah.. selepas ditegur, baru ingat balik, yang kite tengah puasa. itulah kuase bulan puasa. nikmat yang tak terkate.
maap semua kalau ade yang terasa hati..(maaf terbuke) 


salam ramadhan..tabarakallah. :)


Semoga apa yang dikongsikan bermanfaat

No comments:

Post a Comment

Next Previous Home