}

Wednesday 1 August 2012

~ i LOVE ISLAM ~

salamullah alayk :)
~ in the name of ALLAH, the most gracious, The Most Graceful ~

awwalul kalam, syukur yang tidak terhingga atas segala nikmat dan kurniaan ALLAH terutama nikmat islam  yang tak putus-putus buat kite sebagai hambaNYA yg bertuah di atas muka bumi ini,Alhamdulillah. moga ALLAH terus melimpahkan rahmat dan kasih-sayangnya pada kite semua..amin.. :)

we are not ALONE

 dalam meniti kehidupan sehari-hari, sedar tak sedar sudah semakin bertambah usia kita.terasa seperti baru sahaja lahir ke dunia ini.masih banyak lagi impian dan keinginan yang belum dicapai.masih banyak lagi hasrat yang belum terlaksana.dan masih banyal lagi tanggungjawab yang belum terlaksana.semakin difikir, semakin runsing pulak hati nie.memikirkirkan sama ada kita mempunyai masa yang cukup.menghitung dan terus menghitung.kalau boleh setiap saat yang kita ada, ingin kite gunakan tanpa henti.
namun, apa yang mampu kita lakukan.selagi masih bernafas, masih bernyawa, selagi kita masih berkuasa, dan selagi kita boleh berdiri, laksanakanlah tanggungjawab kita dengan ikhlas dan bersungguh-sungguh.

I love ISLAM

"sulamilah jalan perjalananmu dengan benang ukhwah, nescaya kamu tidak akan rebah, meniti ranjau dakwah.bahkan kamu akan rasai di sebalik ranjau itu terselit kemanisan.hanya insan yang ikhlas, tahu menilai erti ukhwah di jalan Allah.terlalu bermakna buat bekalan iringan si pejuang, utk istiqamah ke akhirnya"

apa yang kite tahu, kite bukan insan biasa, kerana kita adalah permata islam.syukur kerana kita memiliki permata itu.insyallah akan sentiasa berada di dalam dada kita.gilaplah ia dengan bersungguh-sungguh agar ia sentiasa bersinar dan cantik berkilau. alangkah bahagianya kita jika menjadi org yang amalanya lebih baik daripada semalam, esok lebih baik pada hari ini, dan hari-hari yg mendatang lebih baik drpd hari-hari yang lalu.oleh itu, jom berusaha menjadi insan yg sentiasa mendapat tempat di sisi ALLAH.

The road to dakwah is not an easy one.. it is full of the weak hearted..so FRIENDS,
 find strengh in search of  MARDHATILLAH.. and insyallah you will be ISTIQAMAH in your
effort to ensure the glory of islam

" THERE ARE NO ISLAM WITHOUT UNITY.
THERE ARE NO UNITY WITHOUT LEADERSHIP
THERE ARE NO LEADERSHIP WITHOUT FAITH "

                                                                    Renung-renungkan dan selamat termenung.

wassalam :)


Semoga apa yang dikongsikan bermanfaat

2 comments:

  1. assalammualaikum ..

    terima kasih shima...


    ain sayang shima kerana ALLAh

    ain harap ukhwah yang terjalin memimpin diri ke syurga. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyallah...amin... sahabatku.. ukhwah fillah til jannah :)

      Delete

Next Previous Home