}

Friday 12 April 2013

~ PIMPIN SAYA ~


Photobucket

Ya Allah. aku rindu dia, rindu mereka , rindu sahabat saya :)

Ada sahabat tak? tipulah kalau korang kata tak ada.

Ya, sahabat yang sentiasa ada di kala susah dan senang, bukan 24 jam ade setiap masa 
kalau awak rasa sahabat itu hanya perlu semasa senang sahaje, ok dengan hormatnye saya bagitahu yang awak boleh berundur kerana perspektif anda salah!

Tapi. cuba lihat, adakah sahabat anda itu boleh memimpin anda ke syurga atau hanya akan mendorong awak ke neraka? adakah kata katanya meningatkan awak tentang Allah? adakah kelakuanya sentiasa berlandaskan syariat yang digariskan islam? adakah setiap amalnya mengikut sunnah sunnah nabi muhammad? adakah..adakah..adakah..

Fikir.Jika sahabat awak itu masih di dalam sangkar jahiliah maka, sebagai sahabat, awak bimbinglah dia menuju ke jalan Allah.bimbinglah dia kembali ke pangkal jalan, bimbinglah dia kembali patuh kepada syariat islam.bimbinglah dia sekadar yang awak tahu.Bimbingalh.bimbingla..bimbinglah dia menuju erti sebenar tarbiyyah dan dakwah.



Berkawan jangan hanya di dunia sahaja, biarlah sampai ke JANNAH. baru lah best, awesome.

Jika awak seorang sahabt, peganglah erat erat tangan sahabatmu itu, jangan biarkan sahabat awak tu jatuh tersungkur,Ayuh bangkitlah ! pimpin erat tangan sahabatmu ,hulurkan tanganmu sahabat.

jika awak seorang sahabat, capailah tangan sahabatmu itu, bawalah sahabat awak menuju ke syurga dan halang sahabat awak dari terjerumus ke dalam neraka jahannam ! nauzubillah.

ingatlah kataku ini .. yeahh!! Shima 
"jangan berkawan dengan seseorang yg tidak membangkitkan semangat taat kepada Allah,amal kelakuanya dan tidak memimpinmu ke jalan allah" -kitab al hikam

serious, terketar ketar membaca ayat nie. takut kawan yg tidak memimpin ke jalan allah adalah aku. kawan yg tidak membangkitkan semangat taat kepada Allah adalah aku. ya, aku takut! takut! :(
"seseorang itu dikenali berdasarkan sahabatnya,maka berwaspadalah dalam memilih sahabat"  [HR Ahmad]

Ayuh! pandanglah ke hadapan, jangan sesekali lagi menoleh ke belakang, teruskan perjuangan wahai sahabat. majukan diri untuk agama, bangsa dan negara.Teruskan jihad ke jalan Allah yg dikasihi.Capailah tangan sahabat awak.

muhasabah.. berubah..hijrah

Ya terima kasih, "dia" itu adalh aku yang masih lagi jahil dalam ilmu islam.Bantulah "sahabatmu" ini .

Note : saya sayang kamu "sahabat"



Semoga apa yang dikongsikan bermanfaat

1 comment:

  1. thanks kak..inshaa Allah..till jannaah :')

    ReplyDelete

Next Previous Home