}

Thursday, 18 April 2013

~ TOMBOY ~


Photobucket

Selamat bertemu kembali sahabat yang kucintai,sayangi&kasihi kerana ALLAH taala. Rindu untuk berdiskusi dan berkongsi cerita dengan korang.Ya ALLAH hanya Dia yang tahu aku amat meridui sahabatku sekalian. Ok, xde kaitan dengan entry namun hanya itu yang mampu aku luahkan untuk menyatakan bahawa "aku sayang korang"...... =(

fokus cma..fokus.

berbalik kepada tajuk, tomboy!
perkara mengubah naluri yg dicipta TUHAN nie bukan sesuatu yg remeh. Nak dijadikan cerita masa di kelas ujian memandu tidak lama dahulu, aku telah disapa oleh seseorang! ya, serious secara mata kasar ok secara fizikal lah senang memg nampak "real" macam lelaki. Macam mana aku boleh cakap sedemikian, mana taknye,cara dia ber"dressing" betol betol macam lelaki.Siap bertopi, jeans lusuh, dan sebagainya.

rasulullah pernah berpesan bahawa ALLAH S.W.T melaknat kaum lelaki yg menyerupai atau berlagak seperti wanita dan kaum wanita yg menyerupai atau berlagak seperti lelaki      [ HR Bukhari]

Laknat itu sinonim dengan hukum haram dan kemurkaan,Kemurkaan ALLAHS.W.T dan rasulnya tak sama dengan kemurkaan ibu dan ayah kita.Jika ayah ibu murka,mereka hanya marah,membebel dan berkasar sedikit seperti merotan kemudian membiarkan sahaja anak anak buat apa yg mereka suka.Namun kemurkaan ALLAH S.W.T jauh lebih dasat sifatnya.ini kerana kemurkaan-Nya seperi hati tidak tenang.hilang keberkatan dan akhir sekali azab yg tidak terperi sakitnya sama ada di atas dunia mahupun di akhirat kelak. Nauzubillah


Oleh tu jangan suka suka nak menukar jantina kalian. INGAT bahawa azab bagi mereka yg melakukan perbuatan tersebut sangat pedih.Walaupun ada segelintir yg menyatakan bahawa mereka lebih senang menjadi kaum ADAM kerana katanya, kaum adam tidak oerlu menutup aurat, seperti rambut,tak perlu pakai tudung,tak perlu itu,tak perlu ini. dan banyak lagi alasan yg dicipta. Hah! istirgfarlah.Bersyukurlah dengan segala pembarian ALLAH. tak perlu nak ubah kerana setiap kejadian itu ada hikmahnya yg belum kita nampak.

sekadar perkongsian yer sahabat. THANK YOU VERY VERY MUCH..nomo nomo kamao.syukran jiddan jiddan wajazakumullahukhairan =)
NotE : angah tu baik sangat,

Semoga apa yang dikongsikan bermanfaat

No comments:

Post a Comment

Next Previous Home